"Semua Penulis akan mati, hanya karyanya yang akan terus abadi.
Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan dirimu di akhirat nanti"
[Saidina Ali Bin Abi Talib]

Thursday 9 May 2013

I'm in S.I.R

Assalamualaikum

S.I.R? Apa itu S.I.R? Sejenis makanan? Or something like my ustaz said : Ss-serh-h? Okay, seriously? Tak dapat fikir? You got to be kidding me, man! *ayat mintak lempang*

S.I.R - Spell-It-Right

Yeah, dude. I'm in Spell-It-Right Competition.

"Hah? Syirah masuk S.I.R? Lawak, k. Lawak... Konferm kalah. Wahahaha"
Hahahahahahaha... Gelaklah.. Gelak.. Aku sumbat selipar jepun sat gi.

"Goodluck, Syirah! All the best. Bila menang, belanja I tengok wayang, makan pizza and blablabla.."
Huii.. Ni belum aku bertanding, dah mintak macam-macam.

"Hah? Macam mana boleh masuk? Bagitau dulu, macam mana. Kalau tak, tak nak bagitau dekat mana saya cuti nanti. Watlek je kalah. xD goodluck, btw."
HAHAHAHAHAHA.... *tetiba dapat anugerah 'orang gelak kalahkan pontianak'*

Yang tak puas hatinya, competition next week. 18 May kat UiTM. Hadoiiiiiii.... Aku mana buat persediaan lagi. Sedih makk.. *tangan dah macam takde tulang*

Tetiba budak form 1 datang tanya,

"Syirah, kau dah ready untuk S.I.R?"

"Belum, kenapa?"

"Ohh.. Aku pun belum. Just baca kamus ni sikit-sikit. Hii... mesti susah words dia nanti kan.."

"Ohh.. *speechless*"

Aku pegang kamus pun cam haremmm je. Macam mana? Kamus translate hilang. Ada pun Kamus Dewan. Hampehh je kau ni Syirah. *baling stilleto*


Lately, aku selalu tidur lambat. Bukan sebab sibuk practise untuk S.I.R. Tapi sebab nak siapkan nota sejarah, nota geografi, karangan BM dan nota Sains.


Sad life? IKR :O (I know, right)

Well, I'm speechless. Tak tahu nak cakap apa lagi. Bosan? Ya. Memang bosan pun sebab aku tak tahu nak cakap apa. Nothing is interesting about my life right now. Still tak ada handphone. Tak aktif twitter. Kuat makan. Eh?

I create this text. Maybe it's some poems? Idk.

It's getting dark,
The rain comes,
I'm here alone,
Waiting for you,
At the bust stop.

Mak oii.. Jiwangnya Syirah. Bukan teringatkan kekasih ya. Tengah tunggu ayah datang ambil balik dari sekolah. Dahlah hujan lebat. Gelap. Me with strangers. Ikr -.-


Enjoy myself hearing this song. She is one of my favorite singer! Dah lama minat dia tau. Aww... *gedik*

Masa dia cakap Until 5 tersangatlah owhsemm :O

I'll update often masa cuti 2 minggu nanti. Aww, tak sabar nak jumpa my buddyz, >.<

Thanks for reading!

p/s : Doakan Syirah berjaya untuk S.I.R Competition nanti! (: Jasa anda hanya Allah dapat membalasnya (':

No comments:

Post a Comment